نصب سانترال

نصب سانترال کرج

نصب سانترال کرج

نصب سانترال کرج

سانترال یک سامانه است که به سازمان ها امکان می ‌دهد به صورت مرکزی تماس‌ ها و ارتباطات خود را در یک مجموعه، اداره و یا شرکت مدیریت کنند. نصب یک سانترال تلفنی یا PBX (Private Branch Exchange) معمولاً بر عهده تیم فنی یا نصابان مجرب قرار می‌گیرد. نصب سانترال در شهر کرج که توسط متخصصین این مرکز انجام می گیرد، فارق از نوع دستگاه و کم ظرفیت یا پر ظرفیت بودن آن، به طور مشترک شامل چند مرحله می باشد.

نصب سانترال کرج

نصب سانترال کرج

مراحل نصب سانترال

ابتدا باید طی گفتگو با مدیران مجموعه ها الزامات سازمان و نیازهای ارتباطی مجموعه با توجه به تعداد کارکنان، میزان مخاطب و تعداد تماس های ارباب رجوع ها و تعداد خطوط شهری مورد نیاز، تعداد بخش های داخلی، قابلیت‌ های مورد نیاز مانند تماس‌های همزمان، انتقال تماس، صندوق پستی صوتی و متنی، انتقال داده، ترافیک خطی حال حاضر مجموعه، امکان گسترش و بازه رشد مجموعه و موارد متعدد دیگر توسط کارشناسان ما در این مرکز در شهر کرج، بررسی گردد. پس از این مرحله بر اساس نیازهای مجموعه و با توجه به منابع مالی در اختیار مدیران و میزان بودجه ای که برای این امر اختصاص یافته است، یک سانترال فیزیکی (سخت‌افزاری) یا سانترال مبتنی بر نرم‌افزار (پیشرفته ‌تر) با امکانات درون شبکه ای و یا مبتنی بر اینترنت انتخاب می گردد.

پس از این مرحله از نصب سانترال در شهر کرج، در ابتدا سخت افزار سیستم تهیه و نصب می گردد. که شامل نصب دستگاه سانترال در محل مناسب با تهویه و فضای مطلوب، اتصال خطوط تلفنی، نصب کابل ‌های مربوطه، نصب تجهیزات جانبی مانند تلفن ‌ها، صندوق پیام و سایر تجهیزات می ‌شود.

پس از نصب سخت‌افزار، باید سانترال توسط تکنسین های این مرکز در کرج پیکربندی شود که این شامل تنظیمات مربوط به تماس ‌های ورودی و خروجی، شماره‌ دهی داخلی، گروه‌ بندی تلفن ‌ها، صندوق پیام و سایر قابلیت‌ ها است.

پس از پیکربندی، متخصصان این مرکز در شهر کرج، به پرسنل و کارکنان آن سازمان و مجموعه طرز استفاده از این سیستم و قابلیت های آن را آموزش می دهند تا با داشتن بهترین کاربری، بازدهی مجموعه بالا رود و منجر به رشد آن کسب و کار گردد.

پس از کلیه این مراحل باید سانترال را آزمایش کرد و از صحت عملکرد آن اطمینان حاصل کرد. کارشناس این مرکز در کرج در صورت وجود هر گونه خطا یا مشکل، سیستم را عیب ‌یابی کرده و آن را برطرف می نماید. در نهایت سیستم سانترال توسط کارشناسان ما در این مجموعه در شهر کرج، تست و راه‌ اندازی می گردد.

نصب سانترال پر ظرفیت و کم ظرفیت در این مرکز نصب در شهر کرج، توسط بهترین و با تجربه ترین پرسنل انجام می گیرد. تفاوت اصلی بین نصب سانترال کم ظرفیت و سانترال پر ظرفیت در قابلیت پشتیبانی از تعداد خطوط تلفنی شهری و خطوط داخلی مورد استفاده، می باشد. درکل، سانترال کم ظرفیت برای سازمان‌ها و شرکت‌های کوچکتر مناسب است، در حالی که سانترال پر ظرفیت به منظور پشتیبانی از سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگتر و با نیازهای بیشتر طراحی شده است.

نکات نصب سانترال

نکاتی که در هنگام انتخاب سیستم و نصب سانترال توسط کارشناسان این مرکز در کرج، مورد توجه قرار می گیرد، شامل این موارد می گردند:

اندازه سازمان؛ یکی از عوامل مهم در تعیین نوع سیستم سانترال است. سازمان‌ های بزرگتر با تعداد بخش ها و کارکنان و خطوط تلفن بیشتر، نیاز به سانترال پر ظرفیت دارند تا تماس‌ها را به طور همزمان مدیریت کنند. در حالی که سازمان ‌های کوچک‌ تر ممکن است با سانترال کم ظرفیت راه بیفتند. برخی از مجموعه ها دارای پرسنلی دورکار می باشند که در مکانی دور از لوکیشن مجموعه کار خود را ارائه می دهد و نیاز به برقراری تماس ها و ارتباطات، کنفرانس ها و رد و بدل کردن داده و فایل دارد.

اگر مجموعه در آینده رشد و گسترش پیدا خواهد کرد و قصدی برای ایجاد یک شعبه جدید یا بخش تازه و یا جذب تعدادمشتریان بیشتر وجود دارد، پیشنهاد متخصصین این مرکز در شهر کرج، نصب سانترال با ظرفیت بیشتر می باشد. اینکه آیا سانترال قادر به پشتیبانی از نیازهای آینده مجموعه است یا خیر، نکته‌ای حائز اهمیت است.

متخصصان این مرکز نصب سانترال در شهر کرج بررسی می کنند که سازمان به چه قابلیت ‌های خاصی نیاز دارند. آیا نیاز به تماس‌ های همزمان بیشتری دارند؟ آیا نیاز به قابلیت‌ های پیچیده ‌تر در انتقال تماس و صندوق پیام و انتقال داده ها دارند؟ این نیازها می ‌توانند تعیین کننده‌ی نوع سانترال مناسب برای آن سازمان باشند.

بودجه و منابع مالی از مهم ترین و تعیین کننده ترین عوامل انتخاب نوع سانترال برای نصب می باشد که متخصصان این مجموعه در شهر کرج آمادگی ارائه راهنمایی ها و مشاوره های لازم در این زمینه را به متقاضیان دارند. سانترال‌ های پر ظرفیت به طور معمول هزینه بیشتری نسبت به سانترال‌ های کم ظرفیت دارند. مدیران باید در نظر داشته باشند که هزینه ‌های دیگری مانند نگهداری، به روزرسانی و پشتیبانی نیز باید مدنظر قرار گیرند.